S.T.E.P. (EĞİTİM YOLLARINDAN ÖĞRENCİ GEÇİŞİ) (ROMANYA)
2019 yılında hibe almaya hak kazanan "STEP" (Eğitim Yollarında Öğrenci Geçişi)
adlı Erasmus+ projesi kapsamında 50. Yıl İlkokulu öğretmenlerinden Serap Gürdal ve
Nuray Özperçin 22-27 Kasım 2021 tarihleri arasında Romanya'nın Craiova şehrini
ziyaret etmişlerdir. Pandemi önlemleri nedeniyle Yunanistan ve Türkiye toplantıya
fiziken katılmış ancak İtalya, İspanya, Avusturya ve Bulgaristan ortakları çevrimiçi
katılmıştır.
Romanyalı ev sahibinin görev yaptığı kuruma ve müdürlük yaptığı köy ilkokuluna
ziyaretler yapıldı. İlçe milli eğitim müdürlüğünde toplantı düzenlendi ve eğitim
sistemleriyle ilgili detaylı bilgi edinildi.
STEP projesinde yer alan "peri masalları" konusunda eğitim alındı ve çeşitli masal
siteleri tanıtıldı. Peri masallarının anasınıfından birinci sınıfa geçişte nasıl
kullanılacağı hakkında gözlemler yapıldı.
Romanya kültürü ve yemekleri tanıtılmış, öğretmenlerimiz hedef dili etkin şekilde
kullanma fırsatı bulmuştur.
STEP. (STUDENT TRANSITION IN EDUCATION PATHS) (ROMANIA)
Serap Gürdal and Nuray Özperçin, teachers of 50th Yıl Primary School, visited
Craiova, Romania between 22-27 November 2021, within the scope of the Erasmus+
project "STEP" (Student Transition on Education Paths), which was awarded a grant
in 2019. Due to the pandemic measures, Greece and Turkey attended the meeting
physically, but partners from Italy, Spain and Bulgaria attended the meeting online.
Visits were made to the institution where the Romanian host works and to the village
primary school where he is the director. A meeting was held at the district directorate
of national education and detailed information about education systems was
obtained.
Training was provided on "fairy tales" in the STEP project and various fairy tale sites
were introduced. Observations were made about how fairy tales would be used in the
transition from kindergarten to first grade.
Romanian culture and cuisine were introduced, and our teachers had the opportunity
to use the target language effectively.